2015. április 1., szerda

Jhumpa Lahiri: Egy ismeretlen világ



Az indiai szármzású írónótől már régen el szerettem volna olvasni valamit. Ebben a kötetben nyolc novella foglal helyet, az utolsó három szorosan összefügg egymással.

Az elbeszélések üteme nyugodt, a leírások részletesek, érzékletesek. Lahiri stílusa nagyon magával ragadott.  A modern kor olyan jelenségei, mint a migráció, kultúrsokk, alkalmazkodás és elidegenedés minden történetben megjelennek. Főhősük egy-egy indiai származású család vagy fiatal, aki az Egyesült Államokban keresi boldogulását. Nagyon finom érzékkel láttat az író lelki folyamatokat, konfliktusokat. Remekül megjeleníti hősei jellemét, néha könyörtelenül őszinte, illúziómentes, szinte minden titkukat felfedi. A legtöbb történet vége tragikus vagy legalábbis keserédes, mégsem kilátástalan.

Nagyon tetszettek ezek a történetek. Egy-egy hős olyan közel került hozzám, hogy szinte magam előtt láttam őt, és arra vágytam, hogy régi ismerősként elbeszélgethessek vele. 


Az utolsó történet hősei Rómában, egyik kedvenc városomban találkoznak sok-sok év után. Szinte éreztem a város hangulatát, illatát, miközben olvastam a novellát. Már csak ezértis megérte elolvasni a könyvet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése