2013. november 30., szombat

Alice Munroe: Szeret, nem szeret ...

 Alice Munro: Szeret, nem szeret…

Az idei év irodalmi Nobel-díjasa a szerző. Ezt a novelláskötetét pár éve kaptam, akkor el is olvastam, és emlékszem, hogy tetszett. Most újra kiváncsi lettem rá az író aktualitása miatt.

A kötet címadó (és egyben első) novellája vitte a pálmát! Főhőse egy szegény sorból származó, okos, melegszívű nevelőnő. Élete fordulópontján találkozunk vele: távoli vidékre költözik, esküvőjére készül. Egy ideig úgy tűnik, mindez csak illúzió, két kamaszlány ostoba cselszövésének eredménye, és közel a kiábrándító, keserű valóság...

Minden novella középpontjában egy-egy nő áll. Érdekes sorsokról, különös találkozásokról szólnak. Sok idő- és térbeli ugrás, illetve nézőpontváltás teszi élvezetessé az olvasást. A novellák végén sokszor visszalapoztam, igyekeztem egymás mellé illeszteni a történet kirakó-darabjait.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése